fredag 11 februari 2011

Uppsala Grand Prix

Då har jag precis simmat in. Det kändes OK.
Min dag har sett ut så här:
Först vakna jag och tog min morgon temp och morgon puls för det måste jag göra en vecka nu innan jag ska upp på hög höjds läger i Sierra Nevada. Sen åkte jag direkt till vårdcentralen för att ta blodprov som jag också måste göra innan lägret. Efter det blev det en mysig frukost hos mamma och pappa.
Sen åkte vi ut till flygplatsen och planet var då försent på grund av snökaos i Stockholm men vi kom iväg en timme försent så det var inte så farligt. När vi väl landa tog vi en taxi till Uppsala och checka in på hotellet där vi knappt han packa upp våra saker för det bar av till simhallen. Väl på simhallen så träffade man lite kompisar som man inte har sett på ett tag. Jag prata bland annat lite med Marleen Veldhuis från Holland som jag bodde hos när jag var där och tränade under 2009. Hon har eller har haft världsrekord på 50 frisim i långbana och tagit OS guld i lagkapp. Hon är på topp nu igen efter att precis blivit mamma, imponerande faktiskt.
Nu är det dags för middag och sen börjar tävlingen i morgon kl 10:00.
Kramis

Jag och Fredrik på planet

Marleen Veldhuis

2 kommentarer:

  1. Ge järnet i helgen, håller tummarna för dig Ida!
    / Jingan

    SvaraRadera
  2. Heja Ida! :).

    Hoppas det går jätte bra! Stolt över dig hur det än går!;).

    Krama om

    SvaraRadera