tisdag 3 maj 2011

Hej

Från hela mitt hjärta vill jag tacka alla som har skrivit och engagerat sig. Hade jag vetat att jag hade denna stora stöttning hade jag troligtvis berättat tidigare. I alla situationer som inträffar så finns det folk som är för och dem som är emot. Det är ofta det så det startas en diskussion.  Det har varit en hel del de sista dagarna och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för jag blanda ihop årtalen. Jag var 16 år när jag åkte upp till Linköping. Jag lämnade en längre tid senare in en polisanmälan och själva rättegången började inte förrän i slutet på 2004 och han dömdes i 2005. Än en gång, förlåt.

Själva poängen med att komma ut och berätta om det som har hänt mig är för att starta en diskussion som får upp ögonen runt om kring oss. Jag anser att alla som idrottar eller går i skola oavsett ålder, kön, sexuell läggning, etnicitet ska känna sig välkomma och trygga dit dom kommer. Det är en rättighet alla har men det blir då samtidigt också samhällets skyldighet att det förverkligas.

Jag är i en full satsning mot VM i Shanghai till sommaren och senare mot OS i London 2012. Det har inte varit ett enkelt val för mig att berätta min historia i detta läget. Jag har under en längre tid nu samarbeta med Igor Ardoris som är mentaltränare, jag vill ge honom ett extra Tack. Han är den personen som hjälpt mig att inse mina styrkor och han är en stor del till att jag fortfarande simmar idag och gör det bättre än någonsin.

Med detta inlägg avslutar jag min historia och återgår till min satsning.

KRAM
Ida Marko-Varga

7 kommentarer:

  1. Vi är så stolta över dej Ida!!!! Din Familj

    SvaraRadera
  2. Än en gång tack för att du är så modig.

    Lycka till med din simsatsning

    Thomas Stenberg

    SvaraRadera
  3. Hanna Larsdotter Frid3 maj 2011 kl. 22:47

    Heja Ida!
    Starkt att berätta oavsett när! Ett övergrepp är aldrig lätt att dela med andra! Skönt att du nu känner dig stark och satsar på simningen!

    Lycka till!
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Kjære Ida,

    Vi i SSC er så stolt av deg og glad i deg - for den du er og det du står for. Stå på Ida - vi er med deg! Husk at det som ikke knekker deg, gjør deg sterk... og du er kjempesterk!!! Du er et forbilde for oss alle - store og små.

    Christin

    SvaraRadera
  5. Hej Ida
    Idag har jag haft en heldag med din goa mamma
    vi har varit i Kristianstad och hälsa på din härliga faster vi har shoppat fikat och ätit jättegott hos Helen o Johnny träffat kusin Kajsa med sin lilla Hillevi och Alvin fick också träffat kusin Viktor Kram fr Gunnel
    PS lycka till i Borås

    SvaraRadera
  6. Hej !

    Jag är en masters simmare och även mamma till en 14 årig simmarkille, som föjer din blogg lite till och från. Du är verkligen ett föredömde för simmare, och jag önskar dig all framgång inom simningen. Du har en sådan sund och mogen inställning till simning och träning och livet. Ser fram emot sin insats på VM.

    Annica från Täby

    SvaraRadera