torsdag 31 maj 2012

Klar för OS i London



Just nu befinner jag mig på berget i Sierra Nevada på 2300 meters höjd. Allt går enligt planen och det känns riktigt bra. När man är här uppe har man allt på ett och samma ställe men bor på 3 och 4 våningen och äter på andra och simmar på våning 1 och kör styrka i på våning 0. 
Maten är väl inte direkt att hurra för men det går att äta. Fast man längtar jätte mycket hem till maten där hemma.

Idag ska vi åka ner från berget och handla lite mat och fika och det ska bli gott gotti gott gott ;0)
När jag vakna i morse var allt som vanligt jag gick upp klockan 08:45 och var nere i matsalen vid 09:00. Min frukost bestod av en talrik gröt med bannan och 2 stycken knäckebröd med smör och ost på.

Jag drack ett glas juice sen begav jag mig upp på rummet igen och borsta tänderna för att sen åka ner igen till simhallen och simma och då kom en tränare fram till mig och berätta att jag är klar för OS, Yess där saten.

Vilken lättnad jag kände. Känns som jag har väntat en evighet på detta. Men nu är det klart att jag är med för 4x100 frisim. Detta kommer bli mitt tredje OS i min karriär och det känns stort. Men detta OS blir lite mer speciellt för att jag nu kommer representera min moders klubb Triton. Jag är född och uppvuxen i denna klubb och det är en ära att få representera triton på OS i London. Jag representerar även min Norska Klubb SSC och utan dem hade jag heller inte varit med så jag är mycket tacksam för all hjälp och allt stöd från mina två simklubbar.

Om jag simmar bra i Rom om någon vecka kan det även bli individuellt också men då får jag ta och simma snabbt.

Kram så länge :0)

Då var man klar för OS Jippi


Simbassängen i London


8 kommentarer:

  1. Grattis Ida!!! Jag håller tummarna för dig!
    Kram Sandra Steffensen

    SvaraRadera
  2. 200fly fixar du ...!

    SvaraRadera
  3. Grattis allra duktigaste Ida!!! Kor sa det ryker!! :-)
    PUSS & KRAM fran Osceola :-)

    SvaraRadera
  4. Grattis Ida!
    Kram Kicki och Ellen

    SvaraRadera
  5. Grattis Ida!!
    Som vanligt kommer vi sitta klistrade vid TV och heja.
    Stort lycka till.
    Kram familjen Wetterborg

    SvaraRadera
  6. Tack o lov att det är OK nu får landslagströjan på igen och jag bokar plats framför TV stort GRATTIS IDA kram från Gunnel

    SvaraRadera
  7. ROLIGIT, roligt tänk att jag får ta på landslagströjan en gång till och sitta framför TV och se dig än en gång i OS visst är vi stolta alla vi Nilsson och inte minst jag som är en extra extra farmor kram på dig från Gunnel

    SvaraRadera
  8. GRATTIS IDA!!
    Du är verkligen värd det.

    SvaraRadera