onsdag 2 februari 2011

Då var man i Stavanger igen

Hejsan alla
Ja då är jag i Norge igen. Det går så himla snabbt att ta sig mellan Norge och Sverige. I morse satt jag och fika med mamma och nu sitter jag här i Norge och har både hunnit träna och äta lite innan jag börjat skriva här.
Igår hade jag föreläsning för 110 personer med mikrofon och hela kitet. Innan jag skulle gå fram och göra det var jag måttligt nervös men då tänkte jag, Jag gör mitt bästa mer kan jag inte göra. När jag väl började så skakade jag lite men jag gjorde det. Jag hakade upp mig några gånger också men det tog jag snabbt igen. Efteråt tyckte jag att det hade varit jätte kul. Så jag vill lätt göra det fler gånger. Men nästa gång ska jag nog inte titta så mycket i papperna som jag gjorde nu. Man lär sig alltid ny saker. Nästa gång ska jag försöka att vara mer avslappnad men det är inte så lätt när man samtidigt är nervös.
Jag hade nog också tur med publiken för dom var super bra. Så ni som var publik tack för allt ert stöd.
Efter föreläsningen tog jag min simväska och gick till simhallen med alla simmarna. I simhallen kände jag mig genast mycket lugnare för där känner jag mig hemma. När jag hade träningen så var det bara kul och det kändes som om simmarna tyckte det med. jag är i alla fall super nöjd med min insats men nästa gång blir det lite bättre tror jag. Jag vill även säga att jag tyckte simmarna var jätte duktiga på att lyssna och ta åt sig det jag sa och vissa dem.
Tack ni som kom och ville lyssna på mig.

Här är några bilder från föreläsningen, de är inte så bra men de är de ända jag har. Så om det är någon som har bättre bilder så skulle de vara super snällt om ni mailade de till mig på ida_sim@hotmail.com. Det skulle vara så kul att få.



Igor och jag efter föreläsningen


Nu ska jag se en film och njuta av vad jag har gjort de senaste dagarna. Jag är faktiskt stolt.
Kram på er alla så ses vi i morgon.

PS veckan mentala tips kommer på Fredag

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för din föreläsning. Flera föräldrar och simmare har idag sagt - kanon!, jätte bra! kommer Ida igen mm mm. Verkligen starkt av dig att våga föreläsa och berätta så öppet för 110 personer första gången du föreläste. Du har skaffat dig massor av små och stora beundrare som med spänning kommer att följa din OS-satsning. Jag följde idag T3:s (10-13år) träning, så som dom träna vändningar och undervattensimning har jag aldrig sett. STORT TACK från Sjöbo SS och hoppas du besöker oss igen.
    Ha kul!!!! Rickard Sjöholm Ordf Sjöbo SS

    SvaraRadera
  2. Hej Ida! Jag är simmare i Sjöbo SS och var med på föreläsningen och teknikpasset efteråt. Tyckte att det var mycket roligt och motiverande att höra på din föreläsning - den gjorde du jättebra! Och som alltid så är det bra med tips på tekniken. Jag önskar dig all lycka med din simning och med livet!
    /Julia Nilsson, 16

    SvaraRadera