söndag 20 februari 2011

Sierra Nevada


Igår så gick vi upp kl 09:00 och åt frukost här uppe på berget. Sen satt jag och tog det lugnt på rummet till kl 12:30 för då var det dags för styrka. Sen var det mat kl: 13:30 och efter det var det simning kl 14:30 till 16:00. När vi sen var klara så gick vi några tjejer ner till byn i Sierra Nevada där vid tog en liten fika. Efter det fick vi stå ute i Kylan i en timme för bussen kom aldrig kändes det som. När vi väl kom tillbaka var det bara till att äta lite middag och gå och lägga sig för det var simning kl 07:00 morse.
Jag måste bara säga att jag har det kul här uppe och det har jag aldrig känt innan när jag har varit här i Sierra Nevada. På något sätt känns det som att Landslaget är på gång och vi har det himla kul tillsammans.
Vi hade också möte här första dagen vi kom hitt och då sa vår förbundskapten något mycket intressant som jag har tänkt länge på.
Han sa: När det var OS i Athene 2004 så var det två stycken tjejer från Australien som var rankad 1 och 2 i världen på 200 fjäril. De åkte till OS och gick lätt vidare till semi-final. Men när de skulle gå på bussen till semi-finalen så körde bussen fel men de hann ändå till semi-finalen. En av tjejerna bara skratta och sa att detta kommer att lösa sig och den andre blev jätte stressad. Det slutade med att det var bara den tjejen som skrattade och var glad som kom till final och van OS i finalen. Medans den andre missa för hon var så stressad och slösade sin energi på fel sak.






Bella & Jag utanför simhallen

Petra, Jenny & Sara

Sierra Nevada

sitter och fikar lite

Simhallen

1 kommentar:

  1. så gøy å høre at du har det bra <3 :)

    Henriette

    SvaraRadera