onsdag 9 mars 2011

Då var man i Malaga :0)

Ja, då var man i Malaga med SSC från Norge. Vi har det bra. Simbassängen är super fin och hotellet är okej med jätte fin utsikt. Jag har redan hunnit simma 3 gånger och kört 1 styrkepass. Och än så länge känner jag ingen skillnad men det kommer väl.
Idag skulle vi ha åkt på utflykt men det regna som in i. Så det blev en liten shopping runda istället. Där jag hitta ett par super finna NIKE byxor.

Det är så skönt att få träffa Sebbe igen efter tre veckor :0).
Nu hoppas vi på att det blir sol igen så man kan få lite färg innan man åker hem igen.

Tänkte att jag skulle svara på en kommentarer från min blogg som Karin har skrivit:
För blev jag jätte stressad av att jag missade ett pass eller simmade mindre än de andra. Men jag blir inte alls det längre och om jag blir det är det mycket sällan.

Nu tänker jag så här:
Det är insatsen som räknas på passet inte metrarna eller tiderna. Vi alla är olika och kräver olika upplägg och träning. Jag började titta lite vad de andra simmarna gjorde på lägret i Sierra och det var inte en ända som träna likt den andra. Vissa simmar 6 pass i veckan andra 10 pass och presterar ändå på topp.
Det kanske är så att för att du ska prestera på topp måste du missa några pass för att inte du ska bli övertränad. Sen tänker jag ofta också på att du kanske måste göra ditt sämsta pass för att kunna göra det bästa. Du kanske måste göra din sämsta tävling för att kunna göra din bästa tävling någonsin.
En annan sak som jag också gör när det går lite sämre på träning det är att flytta fokus från mig själv till andra genom att berömma deras insats eller HEJA på dem. Detta kan man även göra när det går bra men det är betydligt svårare när det går lite sämre.

Hoppas det ger lite svar på din fråga Karin

Här är några bilder:

SSC Ledarna

I simhallen, Malaga

Sebbe & Jag

Simhallen

Utsikten från vårt rum

Pappa tramsar i Sebbes Hat

Kramar Ida


5 kommentarer:

  1. Hej Ida,
    Kul att läsa bloggen....idag (torsdag) är det den 10 mars och vi gratulerar dig på din födelsedag. Hoppas att solen värmer dig idag..hälsar Robban m fam

    SvaraRadera
  2. Gratulerar på födelsedagen....Kram Gunnel

    SvaraRadera
  3. Tack Gunnel
    Nu har jag fått din kommentar :0)

    SvaraRadera
  4. Årets bild på Bebbe!! // Göran

    SvaraRadera