tisdag 26 april 2011

Veckans Mentala Tips


Försök att få kontakt med dig själv och nå dina mål.

När man skriver ner saker som sina drömmar kan det kännas mer levande. Jag har gjort det några gånger och det har gått riktigt bra faktiskt. Man blir även mer motiverad till att göra de sakerna som känns lite jobbigt just för stunden.

Här kommer 7 frågor som du kan skriva ner eller tänka på från Mia Törnbloms bok Självkänsla Nu.

1. Tre saker som jag lovar mig själv att jag ska göra inom ett år.

2. Dessa tre egenskaper tänker jag utveckla inom ett år.

3. Tre roliga saker jag vill ska inträffa i mitt liv inom ett år.

4. Så skulle jag vilja ha det på jobbet( får gärna vara helt orealistiskt)

5. Detta tar för mycket tid och det tänkte jag ändra på.

6. Detta vill jag ägna mer tid åt.

7. Detta vill jag lära mig inom ett år.

Man behöver inte titta på de efter man har skrivit ner dem utan man kan ta fram dem efter ett år igen och se vad man har gjort.

Lycka till och våga drömma stort

Mina drömmar är många men en av dem är att en gång ha ett riktigt stort och fint hem där jag kan ha många vänner på besök men det ska vara i en Stor Stad och helst så centralt som möjligt.

Varför inte ett kök som detta

Dröm Stort



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar