lördag 24 september 2011

Glid Fjäril

Hej alla läsare...

För cirka 1,5 år sedan på en riktigt tung fjärils träning kom jag på något som jag inte har sett nån annan göra. Vi kallar det för glid fjäril. När du simmar fjärilsim använder du två kickar under tiden av ett armtag. Det jag gjorde på den träningen för att orka var att bara använda en kick. Det går inte exakt lika snabbt men jag orkar dubbelt så mycket. Under internationella tävlingar har det kommit en del tränare och simmare och frågat vad jag göra och hur jag kan simma så. Det var ganska kul på en tävling i Barcelona. Då var Japanska landslaget där. En av Japans och världens bästa 200 fjärilssimmare försökte efterlikna mitt fjäril på uppvärmningen. Sebbe har gjort en video om mitt glid fjäril som ni kan se.



Enjoy!!

1 kommentar: