fredag 6 januari 2012

KINA!!!


Hejsan!!

Nu har jag varit i Kinesiska Dali i över en vecka och än så länge har det gått riktigt bra. Jag är super nöjd med allt här. Tyvärr är jag lite förkyld och jag hoppas att det ska gå över snart men jag är glad så länge jag kan simma.

En sak som är riktigt häftigt här är att man blir behandlad som en prinsessa.

När vi anlände första dagen till hotellet fick vi inte lov att bära våra egna väskor utan det gjorde personalen till oss och ställde dem på våra rum.

När vi ska till träningen så står vår chaufför utanför hotellet och väntar på oss med fyra andra personer som jobbar på hotellet de öppnar och stänger vår dörr detta gör dem varje dag. 

Sen när vi kommer till badet går badvakterna och hämtar våra sim påsar där vi har all vår sim utrustning i och lägger vid den banan vi ska simma på. Efter träningen hämtar han dem igen och går och lägger in dem i ett rum som vi inte ens har sätt.

Under vår träning går badvakterna och filmar oss. De går med
Bebbe på kanten fram och tillbaka och tittar på oss. Himla kul eftersom dom kan inte engelska så det blir mycket teckenspråk.

Badgästerna stannar också och kollar in hur vi simmar och försöker sen efterlikna oss i vattnet.

På varje lunch och middag har vi en egen servitris som drar ut vår stol och lägger servetten i knäet på oss. Sen står hon och tittar på oss under hela måltiden och är framme vid vårt bord så fort vi vill något.

När vi har ätit upp går hon med oss till hissen och trycker på knappen och väntar tills vi har åkt upp.

Just nu på Hotellet där vi bor är det många som gifter sig, nästan varje dag eftersom det just nu är det lyckodagar här i Dali. 

Nedanför kan ni se lite bilder

Jag och Magda vid vårt favorit Cafe

Entren till Hotellet

Hotellet i mitten

Bröllops visning

Var bara tvungen att fota dom :)

Matsalen

"Färsk" Kyckling



1 kommentar:

  1. Tack för det fina kortet med Din julhälsning.
    Vilken härlig service ni har så passa på och njut men Du har ju service hemma hos Sebbe fast jag vet inte om han lägger servetten i knät men god mat lagar han och längtar nog efter dig .
    kram till dig från Gunnel

    SvaraRadera