måndag 6 februari 2012

Ett litet mentalt tips


Min utbildning har legat på is lite för jag har haft så mycket annat på gång som jag har prioriterat före. Men just nu läser jag en riktigt bra bok som heter rikare Liv och den är både bra och lättläst, tycker jag.
Jag tänkte därför ta upp en sak som stod i boken som är himla bra.
När det gäller att berömma människor så kan vi bli betydligt bättre på att göra det. Man kan nästan säga att Sverige är ett u-land när det gäller beröm. Vi är desto bättre på att säga till någon när dem har gjort något fel.

Tänk på att ett vänligt leende har aldrig skadat någon. För att hjälpa till med stämningen på en arbetsplats kan man ju börja med att säga hej och hejdå, bara det kan göra stor skillnad. Man kan även försöka börja berömma varandra när man gör något bra.
Så våga säge något bra om någon och våga gå fram till någon du inte känner om du tycker att något är bra eller snyggt med personen och säge det.

Jag hade mina röda glittriga UGGs på mig på stan häromdagen och då kom det fram en och frågade var jag hade köpt dem skorna och ville fota dem.
Snacka om att jag var glad sen. :0)



Om ni kan och har tid gå då in här på Igor Ardoris blogg. Jag själv tycker den mycket mycket bra. Han skriver mentala tips som är roliga och tänkvärda historier nästan varje dag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar