söndag 24 april 2011

Nu är vi hemma från Hyttan igen

Igår åkte jag, Sebbe och Matilda på Hytte till Sissil och Tobjörn Hegdal och det var bara så underbart. Man kan inte säga att det var en hytte som är stuga på Svenska. Det var ett stort hus som låg precis vid vattnet och var inrett i de nyaste möblerna.
Det som var lite speciellt var att vi åt lam-kött som de hade grävt ner under jorden med varma stenar och eld. Efter 3 timmar under jorden grävde vi upp köttet och åt de tillsammans med potatis och sallad och jag kan lätt säga att det var det godaste lammet jag någonsin har ätit och jag gillar inte ens lam.

Man kan sammanfatta helgen så här lyx, god mat, sol, bad och trevliga människor.

Jag, Sebbe & Matilda på Torbjörns båt

Deras båt

Lunch i 24 grader 

Jag på stutsmattan 

Matilda bada 4 gånger i 10 graders vatten ( Kallt)

Köttet som vi åt

Mummms

Marton, Jag & Torbjörn

Häftiga stolar och dom är faktiskt riktigt sköna att sitta i

Hyttan

Sisil & Torbjörn tack för en jätte trevlig helg

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar